Koho byste volili za nového rektora/rektorku.

Doc. Ladislav ČEPIČKA, Ph.D.
23% (326 hlasů)
Doc. PhDr. Nikolaj DEMJANČUK, CSc.
9% (125 hlasů)
Doc. Dr. RNDr. Miroslav HOLEČEK
35% (485 hlasů)
Doc. PaedDr. Ilona MAURITZOVÁ, Ph.D.
33% (468 hlasů)
Celkem hlasů: 1404

Komentáře

výsledek

Děkuji všem za hlasy, nakonec volba dopadla ve shodě s touto anketou, vyhrál doc. Holeček těsně před doc. Mauritzovou.

(Anketa je již neaktuální, proto jí uzavírám.)

Malá prohra pro

Malá prohra pro doc.Mauritzovou velka prohra pro ZCU 

Velká výhra pro ZČU a velká

Velká výhra pro ZČU a velká prohra pro Bratislavskou docentku S vyplazeným jazykem

Jestli víte konkrétně o

Jestli víte konkrétně o někom, kdo je na univerzitě zbytečný ...

Jó, těch by bylo ... ale myslím, že by na ZČU skončil spíš ten, kdo by na to upozornil, než Vámi "silně doporučení" lidé.

18. 11. 2014 Hynek Gloser,

18. 11. 2014 Hynek Gloser, kvestor, Jan Rychlík, ředitel CIV
Při vší úctě ... pan ředitel o tom ví, že se podepisujete i jeho jménem? Lze to i chápat jako přípravu na "za to může Rychlík, já jsem nic neporušil". Well played, well played ...

"Plus jedna..."

"Plus jedna..."

Předvolební hysterie

Po volbách všecky tyhle problémy utichnou - buď je zvolené vedení vyřeší nebo zakáže o nich mluvit. Každopádně bude klid a na dione se pak zase budou moct řešit zásadní problémy jestli je reklama na lasergame a kavenu košer nebo né.

*thumbs up* už se na ten čas

*thumbs up* už se na ten čas těším!

ALLYCON & spol.

 

Ve smlouvě s právní kanceláří AKVT o poskytování právních služeb není ani slovo o Allyconu. Také tam není ani slovo o kvestorem uváděné "platformě AKVT". Tak jak to tedy je? Kde je to zasmluvněno? https://profilzadavatelezapadoceskauniverzitavplzni49777513.allycon.eu/contracts/detail/360

Navíc doc. Ježek níže uvádí, dovoluji si citovat: "nerad se zapojuji do této diskuse v předvolebním čase, ale musím čelit evidentní nepravdě. Podle pana kvestora jsem rozhodl o užívání systému Alycon. Nikdy jsem takovou pravomoc neměl."  
Jediná věc, která je na smlouvě o poskytování právních služeb zajímavá je její průvodní list, který byl podepsán o jedenáct dnů později, než samotná smlouva a smlouva nebyla parafována ani právním útvarem ZČU.
Vůbec jsem se v sáhodlouhé odpovědi nedozvěděl, s kým že to připravujeme licenční smlouvu č. 08/2014? Je to firma Contacid? nebo její mateřská švýcarská firma? 
Také jsem se nedozvěděl, na základě čeho je možné na univerzitě v klíčových hospodářských oblastech kvestorátu zavádět systém allycon? 
Opět mi uniká, kdo ho tady "zdarma" zavádí. Můžete mi to, prosím, osvětlit?
Prosím, stručně a jasně s kým je připravována licenční smlouva?
(jen doufám, že to nebude s tou firmou Contacid, neboť ta ani neplní zákonem stanovené povinnosti zveřejňovat výsledky hospodaření v obchodním rejstříku - a s takovými by veřejná instituce asi neměla obchodovat ani zadarmo)
 

Vážené akademické senátorky a

Vážené akademické senátorky a senátoři,
z mnoha stran zaznívá, že se Vás kvestor snaží obcházet a že je zde velká snaha stlačit cenu přestavby budovy "Škoda" pod určitou mez jen proto, abyste o tom nemohli rozhodovat a nemohli to zablokovat. Tento investiční záměr je od počátku podivný, ani minulý rektor Průša nebyl schopen vysvětlit proč se tato budova koupila, prý to bylo výhodné. Kdo se v tom angažoval zde už bylo napsáno. Součástí toho je prodej budov v centru, jistě "výhodný" pro univerzitu.
Co bude na místě po favce? Prý tam má vzniknout školka a část se má pronajmout soukromé firmě?
Kvestor přivedl na univerzitu množství lidí, o jejichž přínosu lze pochybovat. Někteří jsou propojeni s kvestorovými firmami, hlavně všichni tito lidé ale spotřebovali peníze, které by byly třeba jinde. Někteří z nich asi dělali práci, která je přínosná, ale co ti ostatní "rádci" a "manažeři"?
Dynamický nákupní systém ve skutečnosti komplikuje nákupy a zaznívá to už i z vedení, i když je oficiálně vychvalován.
Parkoviště před felkou - po spuštění provozu závor se tam prý dostanou jen zaměstnanci felky? To je skvělé gesto vůči studentům.

Nenechte se od pana kvestora opít rohlíkem, neberte ohled na vzletné fráze a citáty, spíše si položte otázku, jestli se tato univerzita nestává dojnou krávou soukromých firem.

Diskuzi kandidátů na rektora jsem nesledoval, nevím, jaké mají záměry, snad je tam někdo schopný, kdo nechce pokračovat se současným aparátem.

PC ucebny

Dobry vecer,

co me osobne mrzi je, ze asi nikdo nepremyslel nad PC ucebnami. Az se opusti husovka a prejde se jen do tylovky, tak ve meste nebude prakticky zadna PC ucebna. Ucebny v husovce jsou vcelku vyuzivane. HJ305 je prakticky porad plna. A i v lete se vyuziva pro jazykove testy UJP apod. Stejne tak se ma rusit UU406, coz je nejvetsi PC ucebna na ZCU. Je tam 41 PC a zadna jina ji tak nemuze nahradit.

Nekdo mozna namitne, ze dnes uz vsichni maji NTB. No jo, ale co kdyz se bude vyucovat MS Office, tak musi mit kazdy stejnou verzi. A co matlab, Cecko atd?

Nevim tedy, co budou studenti delat nebo jestli mam neuplne informace?!

 

Marek Vycital

Je pozdě večer, tak už jen

Je pozdě večer, tak už jen krátce

1.    Projekt STRADI byl celkem 6x schválen AS ZČU v DZ 2011-2015 a jeho ročních aktualizacích, naposledy tedy před měsícem v ADZ 2015.

2.    Obsazenost po uvolněném prostoru FAV. Soukromá firma je WITTE AUTOMOTIVE , důležitý partner FST, FAV a FEL, projednáváno v AS ZČU. Dětské zařízení schváleno v ADZ 2015 AS ZČU.

3.    Jestli víte konkrétně o někom, kdo je na univerzitě zbytečný a patří do mého úseku, neváhejte kontaktovat mě nebo své nadřízené, budeme to řešit.

4.    DNS je přínosný, i když to není všelék.

5.    Parkoviště před FEL nemá stanoven žádný separační režim.

 

18. 11. 2014 Hynek Gloser, Kvestor

rekonstrukce

O té rekonstrukci toho moc nevím a určitě nemohu posoudit, jestli je to pro ZČU výhodné nebo ne. Na první pohled mi ta budova moc vhodná pro vysokou školu nepřijde, ale třeba to po nějakých úpravách může být jiné. Ale intuitivně bych řekl, že je to celkem dobře, když se cena stlačí dolů :) Nebo by se podle Vás naopak měla cíleně navyšovat? Jinak si nejsem vědom toho, že by existovalo nějaké pravidlo říkající, že rekonstrukce pod x milionů senát schvalovat nemusí, ale nad x milionů už musí. Pokud něco takového ve Statutu ZČU, Volebním a jednacím řádu AS ZČU nebo někde jinde najdete, budu velice rád za odkaz. Jinak si myslím, že školka na ZČU je výborný nápad, který řada pracovníků i studentů ocení. Vím, že třeba na VŠB něco takového funguje už dávno. Ohledně firem působících přímo v kampusu to taky z hlediska spolupráce ZČU s průmyslem nemusí být vůbec špatné. Samozřejmě jde o konkrétní nastavení podmínek pronájmu. Pěkný den, Jiří Kohout     

Uz se vazne nestacim divit,

Uz se vazne nestacim divit, vzhledem k tomu, ze pana kvestora znam radu let, nemam slov. To co tu pisete jsou tak nesmyslne ataky. Kdyby lidi jako on bylo vice. Pan kvestor je nesmírně pracovitý, zkuseny, spolehlivý clovek a inovátor. Je mi az uzko, ze clovek takovych kvalit je zde takto popotahován.

Máte pocit, že je univerzita

Máte pocit, že je univerzita plná zlých nenávistných lidí, kteří celý den nemají nic lepšího na práci než vytahovat na světlo ta ošklivá slovíčka a nepěkně psát o sluníčkových lidech? Když si univerzita jeho kvalit neváží měl by ji potrestat tím nejkrutějším a nejbrutálnějším způsobem - odejít jinam, kde jej lidé jako Vy budou nadšeně vítat.

 

Pár poznámek ke sdělení pana

Pár poznámek ke sdělení pana kvestora ze dne 14. a 15.listopadu: stejně jako Jiří Kouhout čerpám z veřejně dostupných zdrojů a také mne řada věcí znepokojuje - aneb cesty k úplným informacím jsou opravdu dlouhé: 

 

1. ve světle diskutovaných otázek, které pan Gloser glosuje, zazněla velmi podstatná a zároveň velmi znepokojivá informace týkající se systému Allycon. Z kvestorova prohlášení nevyplývá na základě jaké smlouvy či jiného právního titulu používá ZČU systém Allycon? Ani na základě čeho byl Allycon zaveden i pro workflow a administraci útvarů kvestorovi podřízených. 

Jsou naše data v úložištích na univerzitě nebo někde jinde? A kde tedy jsou? Kdo další má k našim datům přístup? 

 

2.Firma, která poskytuje Allycon a jejíhož jediného člena představenstva pana Červeného platíme (takže i z tohoto je argument, že Allycon je zdarma, lichý), je vlastněna švýcarskou firmou s anonymním vlastníkem. Může si ZCU dovolit nevědět komu patří firma, do jejíhož systému svá data vkládá? Komu patří takto uložená data? Co se stane, kdyby se univerzita rozhodla opustit systém Allycon? S kým by o tom jednala, mohla by jednat přímo se švýcarským vlastníkem nebo by musela jednat přes prostředníka z kruhů pana kvestora? Kdo by zaplatil migraci dat? Takto to může připomínat pražskou kausu Open Card či kausu IZIP.

 

3.Byl o tomto, dle mého soudu, bezpečnostním riziku informován Akademický senát nebo Komise pro rizika, kterou vede pror. Dokoupil?   

 

Vážení diskutující - z pochopitelných důvodů se nepodepíši, i když jsem přesvědčena, že moje IP adresa je dohledatelná a pan generál tajné služby ve výslužbě, který pracuje na CIV, by moji identitu jistě rychle dokázal odhalit. Věřím však, že to neučiní, neboť jen pokládám otázky... 

 

 

PS: Je smutné, že za rektorky, která měla před čtyřmi lety ve svém programu zlepšení informovanosti a komunikace, to došlo takhle daleko. Nevěřím tomu, že o těchto věcech není paní rektorka informována.

Allycon nám pomáhá a není pro

Allycon nám pomáhá a není pro nás bezpečnostní riziko

Vážená dotazovatelko, děkujeme za vaše otázky. Chceme Vás ujistit, že vaše obavy jsou zcela zbytečné. To, že věci či vztahy nejsou jednoduché, neznamená, že nejsou transparentní. Prosím, uvědomme si společně, kolik informací ZČU vyprodukuje, a jistě i vy uznáte jak, obtížné je komunikovat všechny informace se všemi. Jsme přesvědčeni, že ti co informace potřebují ke své práci či svému studiu, je určitě mají. K obecné informovanosti pak například patří tato diskuse.

Allycon.com  - za data odpovídá AKVT

Data na allycon.com, vztahující se k veřejným zakázkám, je platforma AKVT, ke které ZČU, přistoupila v únoru 2012 rozhodnutím koordinačního výboru VaVpI (viz předchozí článek kvestora na Dioné). Jedná se zejména o elektronické spisy jednotlivých veřejných zakázek. Za tyto spisy (tedy i bezpečnostně) nám odpovídá AKVT. Při ukončení každé veřejné zakázky AKVT předává elektronický spis univerzitě na samostatném datovém nosiči. V běžném provozu tedy nemůže nastat situace migrace dat z allycon.com neboť jí nepotřebujeme. Komunikace mezi uživateli je šifrována a určitě nejsme v horší pozici, než kdybychom si informace, zapisovaná do allycon.com, posílali emailem.

Provozovatel allyconu poskytuje své služby ve třech režimech: veřejný, dedikovaný a korporátní.

I veřejný režim allycon.com (Public Cloud), který zvolilo AKVT, zajišťuje plnou důvěrnost jednotlivých aktivit (projektů, organizací aukcí) a tedy i jejich dat, do kterých tak mají přístup pouze členové týmu. Tedy rozhodně ne někdo cizí. Ve veřejném režimu allycon.com je v současné době spravováno 3 250 projektů a organizací, a více než 430 tisíc úkolů!!!!

Mezi klienty, patří zejména ČVUT a jeho VaVpI centrum UCEEB, dále Ministerstvo Zdravotnictví (36 odborů, ústavů a zdravotnických zařízení) MPSV ČR, MŠMT ČR, a dále soukromé korporace, například Metrostav, HOCHTIEF, Swietelsky, ZIPP Brno, FALK, ŠKODA TRANSPORTATION, Ernst & Young, německý nadnárodní developer SALLER Group atd.

Allycon.zcu.cz – za data odpovídáme sami sobě  

Protože smlouva na administraci VZ s AKVT končí letos a je nutné mít data garantována buď smluvním vztahem, nebo domácí kontrolou, a vzhledem ke strategii administrovat VZ vlastními silami bylo přistoupeno k instalaci korporátní verze   allycon.zcu.cz , a to na základě dobré zkušenosti našich uživatelů s allycon.com.  

ZČU má zdarma nainstalován korporátní klon systému allycon na svých serverech na adrese allycon.zcu.cz a ukončuje zkušební provoz. Data zde uložená jsou pod plnou kontrolou ZČU.

V systému allycon.zcu.cz se pilotně kromě pracovních porad kvestora, vede výstavba RICE, některé centrální projekty a CRM Projektového centra a je započata práce na investičním plánování ZČU. O tom zda a v jakém rozsahu bude allycon.zcu.cz využíván i do budoucna rozhodne jen ZČU a nikdo jiný.

Licenční smlouva č. 08/2014 na allycon.zcu.cz je podle plánu a po řádné přípravě a odladění mezi poskytovatelem, CIVem a OLP připravena k podpisu, tak aby byl zajištěn bezproblémový přechod mezi rokem 2014 a 2015, zejména pro organizování veřejných zakázek ZČU.

 

 

18. 11. 2014 Hynek Gloser, kvestor, Jan Rychlík, ředitel CIV

Kdopak je asi autorem

Kdopak je asi autorem Allyconu? http://www.allycon.com/2011/11/uvodni-slovo-autora Doporučuji všem pohledat si na internetu jméno Hynek Gloser... depo Škodovka, dodavatelem stavby Cias holding, který je sponzorem allycon.com. Velmi mne znepokojují tyto provázanosti našeho kvestora a jeho přestavbu rektorátu na kvestorát.

IP adresa

Dobry den,

IP andreasu vydam pouze na popud policie CR.

Preji krasny den

Marek Vycital

webmaster Dione

Vážené senátorky, vážení

Vážené senátorky, vážení senátoři, Prosím Vás: "Nevolte doc. M. Holečka!" Minulý čtvrtek vyšlo najevo, že rozpočtovou komisí bylo NTC výrazně ochuzeno. Řádově jde asi o 5,5 mil. korun! Takto se stalo buďto úmyslem pana ředitele anebo jeho hrubou nedbalostí. Tedy a v každém pádu se jedná o jeho výrazné pochybení, které ohrozí projekty NTC. Prosím, tuto skutečnost si laskavě ověřte. V tomto kontextu si též uvědomte, že právě NTC je pro celou univerzitu významným zdrojem financí. Jak tedy bude s tak drakonicky sníženým rozpočtem NTC fungovat je otázkou. Nicméně, za této situace byste měli dát panu řediteli Holečkovi možnost, aby v jeho dosavadní funkci svoji závažnou chybu napravil. Jsem toho názoru, že takové řešení je korektní a zároveň zabrání pozdějším fatálním chybám v rámci celé ZČU. Omlouvám se všem, za takto anonymní a pozdní vstup i nepříjemné dilema. 1000NTC

Pro upřesnění... Jednalo se o

Pro upřesnění... Jednalo se o komisi Metodika rozpočtu, kterou vede projektor Basl. V komisi je cca 13 lidí, je jasné, že každý hlas je důležitý, ale ne rozhodující. (v komisi se snažíme o nalezení "optimálního" způsobu rozdělení nákladů na chod univerzity a neměli bychom jednat jen v úzkých zájmech našich jednotlivých součástí)

Reálná data k dopadům nově navržené metodiky byla k dispozici jeden den před zasedáním komise a nárůst nákladů na provoz univerzity nemile překvapil všechny. Na jednání ve čtvrtek přišel Dr. Martinec, který měl zcela legálně zastupovat ředitele. Dr. Martinec byl ale prorektorem Baslem skandálně vykázán z místnosti ještě před jednáním komise, s tím, že ho tam nechce  .... což, mohou dosvědčit ostatní účastníci jednání.

Takhle se dnes vedou jednání ...

  Dovolím si také malé

 

Dovolím si také malé upřesnění:

 Hlavním účelem čtvrteční schůzky bylo závěrečné vyjádření členů pracovní skupiny k návrhu vypořádání připomínek ke směrnici Metodika rozpočtu. Ta před tím prošla řádným připomínkovým řízením. Šlo tedy o poslední schůzku skupiny, v pořadí již dvaadvacátou v tomto roce. K návrhu vypořádání připomínek tak mohli přispět relevantně pouze ti, kteří text společně celý rok diskutovali a postupně formulovali. Soustředění se na tyto členy skupiny není na ZČU novou praxí, bylo použito např. při úpravě Metodiky rozpočtu již v roce 2012. Pan Dr. Martinec je bezesporu velký odborník, ale v tomto případě ani on ani jeho kolegyně, která se na jednání dostavila, tyto kompetence nepředstavovali.

 

Jak je uvedeno výše, tak pracovní skupina opravdu po celý rok pracovala s cílem nalezení „optimálního“ způsobu rozdělení společných nákladů a dále s cílem zohlednění nových VV center. V rámci skupiny Metodika rozpočtu bylo mj. projednáno, že všechna výzkumná centra budou mít shodné podmínky a z důvodů jejich samofinacovatelnosti si budou hradit svoje náklady, vč. energií a nájmů.  To se do modelu možných dopadů promítlo.

 

Josef Basl

 

Vážení senátoři, Naopak!

Vážení senátoři, Naopak! Volte kandidáta Holečka! To je ten pravý člověk! Jedině ten dovede ZČU k zářným zítřkům. A nějaké prošustrované peníze? Taková banalita! Ať žije M. Holeček! Ať žije nový rektor ZČU! (A my se ho snad už konečně zbavíme, když to tehdy nevyšlo). Juchů!

Vážený/Vážená

Vážený/Vážená "anonyme/anonymko" a všichni ostatní diskutující,

na jednu stranu jsem ráda, že tato diskuze vznikla, protože se stala místem, kde se studenti/veřejnost/zamětnanci univerzity mohou vyjádřit ke svým činům + pokládat otázky apod. Na druhou stranu se mi nelíbí komentáře typu "nevolte toho a tu", které se tu začínají objevovat čím dál častěji, protože to do Dioné opravdu nepatří. Jsem si vědoma, že je zde těchto komentářů více a jsou často na hranici. Prosím, nenuťte mě k tomu, abych diskuzi musela zcela uzamknout. Byla by to škoda.

Děkuji za pochopení,

za tým Dioné

Linda Šimánková

To snad ne

Ahoj,

pokud by byl duvod toho uzavrit diskuzi, protoze nekdo napise, aby nekdo nekoho nevolil, tak okamzite rezignuju na post webmastera. Porad jeste mame svobodu slova. Duvod bych videl maximalne ve vulgarismech a napadani lidi, kteri se nemohou branit.

Casto se tu napada pan kvestor, ale ten se zapojil do diskuze a vyjadril svuj postoj a duvody. A nikdo me nepozadal o uzavreni diskuze a ja bych to udelal fakt jen v pripade vaznych obvineni nebo vulgarismu. To, ze nekdo napise aby nekoho nevolil podle me neni duvod.

 

Marek Vycital

webmaster dione

Ahoj, taky jsem byl vždycky

Ahoj, taky jsem byl vždycky proti mazání diskuzí a i tohle "povídání" by mělo podle mě zůstat zachováno budoucím generacím. Jsem moc rád, že tomu Linda nechává volný průběh, i když ji upřímně řečeno ji tu pozici vůbec nezávidím. Co mi hodně mrzí je úroveň některých příspěvků, které bohužel s velkou pravděpodobností pocházejí od pracovníků ZČU. Příkladem může být právě příspěvek na začátku tohoto vlákna. Na jedné straně pisatel uvádí, že "rozpočtovou komisí bylo NTC výrazně ochuzeno", na druhé, že je to "úmyslem pana ředitele nebo jeho hrubou nedbalostí". Tak kdo to NTC tedy ochudil? Rozpočtová komise (v tom případě jaká? - pokud AS ZČU, tak by mě zajímalo, jak to dokázala) nebo doc. Holeček (a rozpočtová komise na to nějak přišla)? Detaily dotyčný pro jistotu neuvádí žádné. Proti takovým obviněním se skutečně dá hájit jen dost těžko, protože vlastně není ani zcela jasné, koho pisatele obviňuje a kvůli čemu :) Věcnou diskuzi o tom pak samozřejmě vést nejde vůbec žádnou. Bohužel podobných příspěvků je tu více.

I anonymní příspěvěk může upozornit na velice důlěžité věci. Vzpomínám si třeba na některé informace uvedené v anonymních příspěvcích v létě roku 2008 (víc než rok před vypuknutím aféry FPR) u článku o tom, že FPR ztratila doktorské studium. Kdyby se těm anonymním obviněním tehdy věnovala pozornost, mohla si univerzita možná ušetřit dost nepříjemností. Ono se totiž časem ukázalo, že to byla bohužel skoro všechno pravda... Bohužel článek a diskuze byly ještě na starém dioné (fungujícím v letech 2004 až 2008), které už asi pohltil čas, takže nemohu nabídnout přímý odkaz.

Proto si rád přečtu i anonymní příspěvky obsahující ale konkrétní argumenty a tvrzení, která lze nějak potvrdit popř. vyvrátit. Pak si samozřejmě také přečtu reakci na ně (a jsem rád, že se tu ty reakce objevují) a zkusím zhodnotit, do jaké míry se ta kritika potvrzuje a do jaké míry svědčí spíše o neznalosti nebo zlém úmyslu kritizujícího. Takové anonymy mi v zásadě nevadí. Vadí mi balast mající zcela nulovou informační hodnotu pro diskuzi a obsahující pouze agitku pro/proti jednotlivým kandidátům. Ale i tak souhlasím s tím, že by to tu mělo zůstat i jako určité varování do budoucna. Nicméně pravidla Dioné mluví zcela jasně - rozhoduje ten, kdo nese odpovědnost (před čtenáři, akademickou obcí, vedením ZČU). A to je šéfredaktorka. Všem přeji pěkný den :)                  

Ahoj Jirko, mas pravdu, ze

Ahoj Jirko,

mas pravdu, ze nese odpovednost sefredaktor/ka. Proto o tom nerozhoduju ja. Jen jsem tim chtel rict, ze pokud budu pozadan o zavreni diskuze, kdyz nekdo napise, aby nekdo nekoho nevolil, tak rezignuju a to okamzite. 

Samozrejme muze diskuzi zavrit i sefredaktor/ka nebo autor ankety. Ale ja jsem pro prakticky neomezenou svobodu slova. 

Marek

OK, beru to, že je to

OK, beru to, že je to teď takhle vyřešené. Jen pak nechci zažít situaci, že mě někdo osočí z toho, že jsem tu takové komentáře nechala.. A nemůžu si pomoci, ale stále mi přijde, že se tu dost komentářů pohybuje na hranici etického kodexu Dioné a za to bohužel zodpovídám já.

Běhá mi mráz po zádech.

Běhá mi mráz po zádech. Hrozba šéfredaktorky (studentky) - nenuťte mě uzavřít diskuzi - v den 25. Výročí sametové revoluce je naprosto šokující! 

Právní poradenství, Zakázky

Souhlasím s p. Gloserem v tom, že univerzita, zejména vzhledem k rozsahu investic,  potřebuje kvalitní právní servis.
Otázkou je, proč jej v současné době zajišťuje advokátní kancelář Volopich&Tomšíček (VolTom), která v r.2013 nezaměstnávala, zdá se, krom 2 pánů spolumajitelů, žádného zaměstnance.

https://or.justice.cz/ias/content/download?id=2620bce90c8a43f1baea23b35de08ad5

K reakci p. Glosera na "pojištění", VolTom platí běžné tržní pojistné, za cca 100tis Kc je jejich kancelář pojištěna na 100mil.Kc celkem a 50mil za 1 pojistnou událost.
https://or.justice.cz/ias/content/download?id=282dad71dfa64cada1ecb53a5995eaf9
VolTom nemá ani vlastní web a na poskytování informací je dost skoupá
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=728534
Smlouvu s VolTom podepisoval p. Gloser
https://profilzadavatelezapadoceskauniverzitavplzni49777513.allycon.eu/contracts/detail/360
Odměna 1500Kč bez DPH za hod. -> při 160 hod.prac. měsíci 240000Kč. To se vyplatí zaměstnat právníka přímo a zaplatit pojištění.
VolTom a nyní i ZČU používá k administraci svých zakázek software Allycon
http://www1.pontech.cz/rs/produkty-a-sluzby/allycon-rizeni-projektu.html (část reference)
ve kterém je zainteresován p.Gloser, např. podpis pod článkem
http://www.allycon.com/2011/09/projektove_aliance/
vzhledem ke stáří nejstarších zakázek evidovaných v Allyconu se začátek jeho používání kryje s příchodem p.Glosera.
provozovatelem sw. Allycon je akciová spolecnost Contacid, jejímž členem představenstva je p. Červený, zaměstnanec CIVu. Nevím od kdy na CIVu pracuje, na webu to není.
http://www.zcu.cz/about/people/staff.html?osoba=13723
všechny akcie Contacid vlastní švýcarská společnost
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=97851&typ=PLATNY
Administrací zakázek v sw allycon pověřila ZČU společnost Tender Consulting a hodlá jí platit 950tis Kč za rámcově 150 zakázek, tj. hezkých 6tis Kc a 1 den zpoždění za vložení dokumentů do systému :)
Smlouvu podepsal p.Gloser
https://profilzadavatelezapadoceskauniverzitavplzni49777513.allycon.eu/contracts/detail/283
A aby to nebylo málo, tak jednatel Společnosti Tender Consulting p. Klein
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=402492&typ=PLATNY
je člen dozorčí rady společnosti Bammer Trade, kde je předsedou představenstva p. Gloser
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=102314&typ=PLATNY
Stačilo chvíli hledat ve vizualizovaném obchodním rejstříku a v seznamu veřejných zakázek ZČU. Každý jsme od někud a není nic proti ničemu spoluvlastnit a řídit různé společnosti. Ale vztah p.Glosera k vedení společností které dostávají zakázky od univerzity a zaměstnávání lidí z vedení těchto společností na ZČU vznáší otazníky nad jeho nezaujatostí.
Podle mého je p.Gloser velmi schopný, ale jeho úsilí nemíři směrem k užitku univerzity. Nejsou-li výše uvedené skutečnosti paní rektorce známy, těžko může mít důvěru jako manažerka. Ví-li o nich a funkci kvestora neobsadila někým jiným, těžko může mít důvěru jako hospodářka.

Dobrý den, Děkuji za dotaz a

Dobrý den,

Děkuji za dotaz a určitý pokus zmapovat situaci. Zásadně však nesouhlasím s vaším závěrem, že moje úsilí nemíří směrem k prospěchu ZČU, protože tomu tak prostě není, ale zejména protože souvislosti či vazby, které „odhalujete“ nemají žádný vliv na hospodaření ZČU a ještě ke všemu jsou z větší části nesprávné, zejména proto, že základ vašich úvah neodpovídá skutečnosti. Chybná je zejména vaše úvaha o pojištění a o tom co pro nás dělá TENDER CONSULTING s.r.o.

Jakkoliv se snažím brát příspěvky na dioné, nebo jiná veřejná či zákulisní vystoupení věcně, nemohu se ubránit rozčarování. Když jsem vstupoval na univerzitu, myslel jsem si, že přicházím do intelektuálního a slušného prostředí. Vývoj posledních událostí mě však přesvědčuje, že i zde existují osoby, které vytvářejí skandalizující prostředí na zcela nepodložených spekulacích, překroucených skutečnostech, prefabrikovaných datech s jasným cílem: Očernit stávající vedení univerzity! Bohužel si tito pisatelé neuvědomují, že tím zároveň napadají mnoho a mnoho pracovníků, kteří poctivě a nejlépe jak umí, vykonávají svoji každodenní práci. Pokud se toto děje anonymně na veřejném serveru, je to o to horší. Anonymní diskuse není diskuse, která může něco někam posunout. Sama o sobě vytváří nedůvěru. Naprosto souhlasím s docentem Ježkem, který nabídl konzultaci pisateli příspěvku s tím, že ale: „Musí se ozvat a vystoupit z mlhy“

Shrnutí:

Platby ze ZČU k AKVT či TENDER CONSULTING s.r.o. jsou realizovány dle platných smluv uzavřených v souladu se zákonem o veřejných zakázkách a vnitřními předpisy ZČU.

Kromě své odměny kvestora jsem nikdy nedostal od nikoho ani korunu, která by pocházela ze ZČU. Nenapsal jsem si jediný cesťák, používám svoje osobní počítače a mobilní telefony a to včetně jejich provozních nákladů.

Skupina CIAS (včetně zmíněné Bammer trade a.s.), kterou vlastním nedostala od ZČU ani korunu, naopak skupina CIAS darovala kancelářské vybavení do Akademického informačního centra.

Jako autor Allycon (praktický výsledek mé doktorské práce) jsem nikdy nedostal od ZČU ani korunu,

Provozovatel systému allycon.com (Contacid Company a.s.) nedostal od ZČU ani korunu.

TENDER CONSULTING s.r.o. není, jak uvádíte pověřena a placena za administraci veřejných zakázek v systému allycon, ale za služby administrace profilu zadavatele na softwaru, který vlastní ZČU

Magistr Lukáš Klein (jednatel TENDER CONSULTING s.r.o.) je v dozorčí radě společnosti Bammer trade (člen skupiny CIAS) z titulu hlavního právníka sdružení „MHD SERVIS PLZEŇ“, které je dodavatelem nového areálu dopravní základny pro Dopravní podniky města Plzně. Dalšími členy tohoto sdružení je CIAS Holding, ŠKODA TRANSPORTATION, ŠKODA ELECTRIC, ŠKODA CITY SERVICE.

Pojďme se na věc podívat v logické, věcné a zejména časové souvislosti

AKVT pracuje pro univerzitu v rámci platných uzavřených smluv, uzavřených v souladu se zákonem o veřejné zakázce a vnitřních předpisech ZČU.  Co se týče počtu jejich zaměstnanců, myslím, že mi to nepřísluší posuzovat, ale prosím zamyslete se nad fungováním advokátních kanceláří ve vazbě na zaměstnance. V advokátní kanceláři je vlastněna partnery, pracují v ní samostatní advokáti a koncipienti. A administrativní pracovníci (jen ti bývají zaměstnanci).

Pokud je mi známo, AKVT je největší kanceláří v kraji, trvale spolupracuje s 35 – 40 advokáty, má 100 významných klientů v ČR a v zahraničí. Jejich pojistka je standardně 200 milionů Kč. Nechápu tedy, kam jste svoji poznámkou směřoval, ale to není asi podstatné.

Vámi uváděné úvahy o pojištění jsou zcela mylné. Pokud někdo někomu způsobí škodu, je poškozená strana oprávněna domáhat se odškodnění. Avšak pokud škodu univerzitě způsobí její zaměstnanec, má univerzita možnost po něm vymáhat náhradu škody, která však nesmí přesáhnout částku čtyřapůlnásobku jeho průměrného měsíčního výdělku. Pokud škodu způsobí externí dodavatel má univerzita možnost vymáhat plnou náhradu škody po tomto subjektu a pro zajištění vyplacení náhrady škody je požadováno pojištění.

Allycon.com používá ZČU zdarma, a to od února 2012 tedy rok před mým jmenováním do funkce kvestora, tedy není pravda, že se jeho používání kryje s mým příchodem na univerzitu.

Začněme však pěkně od začátku.

Na počátku stojí veřejná zakázka na administraci veřejných zakázek ZČU zejména pro VaVpI, kterou vyhrála advokátní kancelář Volopich Tomšíček, tuším v roce 2010 či 2011. ZČU tuto veřejnou zakázku na administraci nejdříve zrušila, ale následně, na základě rozhodnutí UOHZ, byla ZČU povinna uzavřít smlouvu s řádným výhercem, tedy s AKVT. Smlouva na administraci VZ pro VaVpI byla uzavřena s AKVT ke konci roku 2011.

V lednu 2012 se na mě obrátila AKVT s prosbou, zda bych, jako odborník na řízení velkých projektů, nemohl pomoci nastavit procesní a komunikační platformu, která by pomohla rozpohybovat zadávání veřejných zakázek ZČU.

Úlohu jsem přijal a postavil jsem procesy na systému allycon.com, jehož jsem autorem, a který vznikal v rámci mého doktorského studia na ČVUT pod názvem „ Komplexní informační a procesní systém pro řízení projektů spojených s výstavbou“. V únoru 2012 jsem spolu s AKVT představil informační a komunikační platformu allycon na koordinačním výboru VaVpI. Tehdejší předseda koordinačního výboru doc. Ježek rozhodl, že komunikační a dokumentační platforma allycon.com, navržená AKVT, bude ze strany ZČU akceptována. (Zápis ze zasedání koordinační výboru z OP VaVpI 22. 2. 2012 od 12,00 v UR 007)

Od té doby byly zakázky připravované na této platformě. Allycon slouží od té doby pro plánování VZ, pro komunikaci mezi řešiteli a administrátorem AKVT, a jako elektronický spis průběhu každé VZ.

Tuto skutečnost, jsem mimo jiné na dotaz senátora AS ZČU vysvětloval celému akademickému senátu brzy po svém nástupu v roce 2013.

Výstupy (procesy, časové plány, organizace týmu atd.) z řízení veřejných zakázek pro VaVpI ZČU v systému allycon jsem použil ve své disertační práci jako příklad použití v praxi v příloze DP v kapitole 9.2. Řízení souboru veřejných zakázek pro ZČU.

Provozovatelem systému allycon.com je společnost Contacid Company a.s. v jejímž čele stojí od roku 2008 Marcel Červený. Já osobně k této společností nemám žádné vlastnické vztahy, ani se nijak nepodílím na jejím řízení či kontrole.

Po rozhodnutí doc. Ježka se rozběhla práce jak na straně ZČU a AKVT, tak na straně poskytovatele. Marcel Červený provedl zaškolování jednotlivých řešitelů a manažerů projektů VaVpI. Na základě dohody nastoupil pro práci odborného plánování v polovině roku 2012 do NTISu a teprve pak přešel do CIV.

Znovu opakuji, že za komunikační platformu allycon.com ZČU neplatí ani korunu.

Provoz a zveřejňování na profilu zadavatele  https://profilzadavatelezapadoceskauniverzitavplzni49777513.allycon.eu

Každý veřejný zadavatel je povinen provozovat nepřetržitě veřejně přístupný profil zadavatele a zveřejňovat na něm zákonem dané údaje. Vlastní SW je od poloviny roku 2012 ve vlastnictví ZČU a pro dodržení podmínky nepřetržitého provozu, který není schopen zajistit CIV, je administrací a zveřejňováním na profilu zadavatele pověřena do konce roku 2014 společnost TENDER CONSULTING s.r.o..

S nikým, kdo se na provozu či správě profilu zadavatele podílí, nemám žádné vlastnické vztahy, ani se nijak nepodílím na jejich řízení či kontrole.

Doufám, že se mi podařilo vysvětlit poněkud na první pohled nepřehlednou situaci, nicméně při svém nástupu jsem převzal určité organizační a obchodní vztahy, které jsme jako ZČU povinní dodržet, některé vznikly za mého působení a dle rozhodnutí vedení cílíme jednoznačně na organizační strukturu zajišťování problematiky veřejných zakázek převážně interně:

1.    Od 1.1.2015 Oddělení veřejných zakázek koordinuje a administruje a vytváří smlouvy pro VZ, žádní externí dodavatelé

2.    Od 1.1.2015 Oddělení veřejných zakázek zveřejňuje na profilu zadavatele

3.    Od 1.1.2015 je používán allycon.zcu.cz , který má ZČU opět zdarma

4.    ZČU pokračuje ve využívání služeb Soft tendr na organizaci dynamického nákupního systému (státem koncesovaná služba)

 

15. 11. 2014 Hynek Gloser, kvestor

Pane kvestore není čistě

Pane kvestore není čistě náhodou pan Marcel Červený vaším příbuzným?

Část textu je nepravdivá

Vážení,

nerad se zapojuji do této diskuse v předvolebním čase, ale musím čelit evidentní nepravdě. Podle pana kvestora jsem rozhodl o užívání systému Alycon. Nikdy jsem takovou pravomoc neměl. Pro ozřejmění přetiskuji celý zápis, na který se pan kvestor odvolává.

Na místě jsem odmítl nejen prezentování Alyconu, ale i placení licnčních poplatků, ale doporučil jsem, aby dodavatel právnických služeb poskytl nám jako uživatelům na jeho náklady odpovídající komfort při formulaci požadavků (tak je to i v zápise). O konkrétním systému se nejednalo. Čekal jsem, že na tuto nesrovnalost v rozsáhlém textu pana kvestora poukáže některý další člen výboru a tím se mě zastane.

 

Fr. Ježek

 

Příloha:

 

Zápis ze zasedání koordinační výboru z OP VaVpI

22. 2. 2012 od 12,00 v UR 007

Přítomni: doc. RNDr. František Ježek, CSc., , doc. Dr. RNDr. Miroslav Holeček, doc. Ing. Jiří Staněk, CSc., doc. Ing. Jiří Hammerbauer, Ph.D., prof. Ing. Miroslav Šimandl, CSc., Ing. Antonín Bulín, M.B.A., doc. Ing. František Vávra, CSc. , prof. Ing. Josef Basl, CSc., Mgr. Jan Sedláček,

 

Hosté: RNDr. Petr Martinec, prof. Ing. Pavel Novák, Ph.D., Ing. Vladislav Kemka, Ing. Vladimír Rudolf, Ing. Petr Frýbl, CSc. MBA, Ing. Soňa Špilarová, zástupci advokátní kanceláře Volopich, Tomšíček & spol.

           

Omluveni: Mgr. Jaroslav Šíp

 

   PROGRAM

 

  1. Schválení zápisu ze zasedání výboru dne 2. 2. 2012
  2. Kontrola úkolů - F. Ježek
  3. Kodifikace full-cost -  A. Bulín
  4. Kapacity služeb rektorátu – F. Ježek
  5. Otázka auditů projektů OP VK – M. Šimandl
  6. Setkání se zástupci advokátní kanceláře Volopich, Tomšíček & spol. za přítomnosti řešitelů od 13,00

 

  1. Schválení zápisu ze zasedání výboru dne 2. 2. 2012

 

 

a)       Zápis ze dne 2. 2. 2012 byl schválen.



  1. Kontrola úkolů - F. Ježek

 

 

a)       Kontrola plnění dosud přijatých záměrů byla provedena – viz příloha č. 1

 

  1. Kodifikace full-cost -  A. Bulín

 

a)        Kodifikace je v přípravě.  Bude hlavním bodem jednání na příštím zasedání.

 

  1. Kapacity služeb rektorátu – F. Ježek

 

a)       Řešitelé projektů odhadnou požadavky na kapacity služeb, doplní je do tabulek a zašlou doc. Ježkovi.

  1. Otázka auditů projektů OP VK – M. Šimandl

 

 

a)       Výbor dostal informace o auditech. V současné době probíhá proces uzavření smlouvy s vybranou společností TOP AUDITING s.r.o.

 

  1. Setkání se zástupci advokátní kanceláře Volopich, Tomšíček & spol. za přítomnosti řešitelů od 13,00

 

a)       Advokátní kancelář Volopich, Tomšíček & spol. zpřístupní informační systém pro veřejné zakázky pro komunikaci se ZČU a poskytne zaškolení kontaktních osob za VaVpI projekty.

b)       Za technické parametry veřejné zakázky VaVpI projektů odpovídá ZČU. Advokátní kancelář Volopich, Tomšíček & spol. je neposuzuje.

c)       Za právní stránku veřejné zakázky odpovídá advokátní kancelář Volopich, Tomšíček & spol.

d)       Kvestor předloží advokátní kanceláři soubor veřejných zakázek za celou ZČU.




 









Zapsal: Mgr. Jan Sedláček

Upravil a schválil: F. Ježek


Příloha č. 1: Kontrola plnění úkolů ze zasedání Koordinačního výboru pro projekty OP VaVpI


Vážený pane docente Ve svém

Vážený pane docente

Ve svém příspěvku uvádím, že jste rozhodl, že komunikační a dokumentační platforma allycon.com, navržená AKVT, bude ze strany ZČU akceptována. Tedy neuvádím, že jste rozhodl o užívání allycon. Je to detail, ale je to rozdíl.

Nicméně se Vám hluboce omlouvám, za svůj nesprávný závěr. Neboť i z mých poznámek skutečně vyplývá, že jste tehdy vyjádřil názor obecný, tedy respektování jakéhokoliv informačního komunikačního systému, který AKVT předloží.

Ještě jednou se omlouvám za zkratku, které jsem se dopustil tím, že jsem zaměnil Váš obecný souhlas se souhlasem vázaným na systémem allycon, který jsem na zasedání výboru na straně AKVT osobně prezentoval.

Vnímám, že to není totéž.

A prosím věřte mi, že v tom nebyl žádný úmysl, ale jen vyjádření praktického dopadu, že byl, po projednání v koordinačním výboru VaVpI, ze strany AKVT zaveden systém allycon, ke kterému ZČU přistoupila.

 

18. 11. 2014 Hynek Gloser, kvestor

pár otázek

Pěkný dobrý den, koukám, že diskuze (dá-li se tomu tak ještě říkat) tu nabírá zajímavý spád. Na úvod příspěvku bych měl říci, že dění tady na Dioné sleduji ze vzdálenosti několika tisíc kilometrů a hlavně ze zvdědavosti dané tím, že jsem na tomto serveru řadu let působil jako redaktor. Pana kvestora si vážím za to, jak se snaží konstruktivně reagovat na anonymní útoky, vím z vlastní zkušenosti, že je to nepříjemná pozice. Myslím, že jeho argumentace je přesvědčivá a s většinou jeho vysvětlení nemám problém.

Je tu ale stále jedna věc, která mě (jako naprostého laika ve světě výběrových řízení apod.) hodně zaráží. Jde o tu téměř milionovou zakázku pro Tender Consulting na administraci profilu. Přijde mi to zvláštní z několika důvodů:

1. Podle ŽR se tato firma zabývá poradenskou a konzultační činností, jediné dvě osoby, které jsou s ní nějak spojeny, jsou zjevně právníci. Podle pana kvestora zde jde přitom mimo jiné o "dodržování podmínky nepřetržitého provozu, který není schopen zajistit CIV". Zdá se tedy, že jde do značné míry o IT věc. Jakou kvalifikaci zde má společnost zabývající se poradenskou a konzultační činností a nemající podle všeho ani vlastní webové stránky?

2. Možná si to představuji jak Hurvínek válku, ale opravdu je vkládání dokumentů a informací na profil a jeho udržování natolik náročná záležitost, že to spolyká skoro milion ročně. Co je konkrétně na těch úkonech tak komplikovaného? A jak to bude od roku 2015 zvládat Oddělení veřejných zakázek, pod které by to (jestli jsem dobře pochopil) mělo přejít?

3. Rád věřím tomu, že to kritizované "propojení" pana kvestora a jednatele Tender Consulting je náhoda, které se prostě stávají. Zajímavé ale je, že zjevně existuje i propojení pana jednatele a Advokátní kanceláře Volopich. Dá se snadno zjistit, že pánové Volopich a Klein spolu seděli nějakou dobu ve statutáním orgánu společnosti 2 AK s.r.o. Navíc je možné dohledat, že pan Lukáš Klein (tehdy ještě Bc.) pracoval v roce 2008 v Advokátní kanceláři Volopich, Tomšíček a spol. Samozřejmě to nic nemusí znamenat (ČR je malá země a spousta věcí se tudíž prolíná), ale člověku přijde, že už je těch náhod dost.

Každopádně si myslím, že je v zájmu pana kvestora tu zakázku vysvětlit. Na profilu žadatele je možné najít pouze smlouvu, žádné jiné informace k průběhu výběrka tam na rozdíl od jiných zakázek malého rozsahu nejsou. Z hlediska zákona je to v pořádku, ale nějaké vyjasnění této věci by podle mne neškodilo. Rád budu věřit, že je vše v naprostém pořádku a jde jenom o nechutný pokus zdiskreditovat současné vedení pár dnů před rektorskou volbou. Ale některé věci mi jako laikovi prostě přijdou podivné... Přeji pěkný den, Jiří Kohout                   

Dobrý den Jiřímu Kohoutovi a

Dobrý den Jiřímu Kohoutovi a všem čtenářům

Vážený pane Jiří Kohoute, za prvé Vám chci poděkovat za snad první strukturovaný dotaz, který mi byl na dioné položen. Věřte, že opravdu mám zájem na vyjasnění jakýchkoliv pochybností o čemkoliv.

Zveřejňování na profilu zadavatele je povinné pro každého veřejného zadavatele od 1. 7. 2012. K povinnosti zveřejňovat v národním a evropském věstníku veřejných zakázek, nám tak přibyla další povinnost  - vytvořit si ICT systém, provozovat ho jako webovou aplikaci a zveřejňovat na něm dokumenty a úkony.

„Za každé jednotlivé porušení povinnosti zveřejňování a správy profilu zadavatele může být veřejnému zadavateli uložena pokuta do výše 20 miliónů korun“.

TENDER CONSULTING s.r.o. (dále jen poskytovatel) je vítěz  výběrového řízení veřejné zakázky, kterou ZČU uspořádala. Výše odměny je rovněž výsledkem tohoto řízení. Poskytovatel je povinen kromě včasného a řádného zveřejňování dokumentů a úkonů na profilu zadavatel přezkoumávat jak zveřejňované dokumenty ZČU, tak vnější prostředí a oznámit vše co se mohl dozvědět či dozvěděl a co by mohlo mít vliv na naše rozhodování. Poskytuje nám tedy i výstupní kontrolu našich úkonů. Za porušení povinností poskytovatele je stanovena smluvní pokuta, kterou však není dotčena povinnost poskytovatel k náhradě škody, kterou by nám svým jednáním poskytovatel způsobil. Tím máme ošetřeno riziko případných sankcí. Pokud je mi známo, Mgr. Lukáš Klein spolupracoval s AKVT jako koncipient. Souhlasím s vámi, že Plzeň i republika je malá, a špičkových odborníků je málo. Dle mé osobní zkušenosti je Mgr. Lukáš Klein právě takovým odborníkem. Je možno se na něj například přeptat managementu našeho projektu RICE Fakulty elektrotechnické ZČU, kde v současné době velmi dobře a tvrdě zastupuje naše zájmy proti dodavateli stavby a technologie, kterým je sdružení společnosti Zlínstav a.s. a COFELY a.s., (dceřiná společnost GDF SUEZ ENERGIE SERVICES, S.A. , Francouzská republika).

Vážený pane Kohoute, projevil jste zájem celou problematiku pochopit. Pokusím se Vám nabídnout můj úhel pohledu.

Při výkonu své funkce jsem byl každodenně konfrontován s řadou, mnohdy po léta systémově neřešených, provozních problémů, s řadou kontrolních nálezů řídících autorit. Vždy jsem se snažil problém vyřešit na operativní i systémové úrovni. Operativní řešení vždy naráží na existující „předpis“ či zvykové právo. Zavedení systémového opatření naráží na mnoho „předpisů“ a mnoho zvykových práv.  Je to velmi vysilující, ale jsem si vědom, že nikdy nesmíme rezignovat na zlepšení či inovaci.

Nevýhoda všeho je, že vše vypadá z pohledu současnosti jako by to tu bylo odjakživa. K dané problematice nákupního systému ZČU, kam spadá i profil zadavatele, byly na počátku roku 2013 vedením univerzity identifikovány následující cíle:

·         Nakoupit v souladu se zákonem o veřejné zakázce. Cíl byl splněn.

·         Postupně se naučit nakupovat interní kapacitou. Cíl byl splněn.

·         Snížit riziko sankcí z nesprávného nakupování Cíl prověří budoucí kontroly.

To celé se podařilo díky práci několikaset členného týmu interních i externích řešitelů, našich tajemníků, koordinátorů, administrátorů, lidí z OVZ, CIVu, z nákupu a logistiky, z účtáren.  Za to jim patří obrovské uznání, čest a sláva!

Již se na nás obrátily dvě univerzity se žádostí o implementaci našich postupů. To osobně považuji jako výraz uznání vnějšího světa.

Zavádění systému nákupu na ZČU mělo své postupové priority: 

1.    Zajistit identifikaci VZ zejména pro VaVpI

2.    Zajistit koordinaci mezi řešiteli a externím administrátorem

3.    Zajistit sběr záměrů pro systém plánování povinného sčítání

4.    Zajistit interní vývoj IT nástrojů pro sběr záměrů

5.    Zajistit standardizaci vyjádřenou v procesních postupech

6.    Zajistit reorganizaci úseku kvestora vznik ORA (IO,OVZ a ONL)

7.    Začít zadávat VZ samostatně

8.    Zajistit vnik systému Dynamických nákupních systémů

9.    Začít provazovat systémy Magion, Verso žádanky, sběr záměrů

10.  Rozšířit zveřejňování na profilu zadavatele o zakázky VZMR, zveřejňování ekonomických údajů včetně polo - automatizovaného přenosu dat atd.

Prosím rovněž vezměte v úvahu, že nikdo učený z nebe nespadl, každý, tedy i Já, je omylný a že věci se nemusí podařit na první pokus, ať procesně či lidsky. I přes to všechno co se podařilo i nepodařilo, prosím, ať nic není vnímáno jako definitivní, neboť vše se vyvíjí a mění. Potřeby, předpisy, kontroly i lidé. Obecně lze konstatovat, že vše je nekonečný, často velmi byrokratický, příběh. Proto nelze polevit v nastoupeném úsilí.

Myslím, že pro pochopení problematiky řízení profilu zadavatele, je dobré si udělat rámcovou představu o celku, tedy o systému nákupů veřejného zadavatele. Procesy pro nákupy univerzity byly v loňském a letošním roce zpracovány a validovány, jsou umístěny na https://procesy.zcu.cz/zcu/

Zde se pokusím o přiblížení z hlediska kompetencí, které se v zásadě vztahují na celý nákupní systém i na každou jeho část. Kompetence lze rozdělit na:

·         technické a věcně obsahové (tedy co si chceme koupit),

·         časové (tedy kdy si něco potřebujeme a zároveň můžeme koupit),

·         administrativně právní (tedy jak to můžeme koupit),

·         komunikační (tedy kdy a kde co zveřejňujeme) a

·         ICT služeb (tedy na čem nám to běhá)

Pokud organizace tyto kompetence nemá, musí je zajistit z vnějšku. Organizace však může postupně příslušné kompetence získat a pak je může zajišťovat vlastní kapacitou. Samozřejmě, že je důležitý rozsah a četnost potřeb, které je třeba obsloužit.

To je přesně případ naší univerzity. Nejdříve jsme kapacitu a kompetenci neměli, a nyní po dvou letech práce ji máme. Nezískali jsme ji náhodně, ale cíleně, a to na základě strategického rozhodnutí vedení ZČU, co nejvíce v této oblasti zajišťovat vlastní kapacitou. OVZ  dnes, na základě vlastních prakticky nabytých zkušeností a znalostí, má příslušné kompetence. Problematika ICT služeb pro nákupy je v současnosti analyzována a věřím, že v průběhu roku 2015 dosáhneme plně funkčního komplexního systému řízení nákupů pro ZČU, včetně zajištění ICT.

 

16. 11. 2014 Hynek Gloser, kvestor

Transparentnost Veřej.zak.

Dotaz ohledně pojištění AKVT a ceny služeb, které AKVT poskyktuje ZČU (cca 240tis Kč měsičně za 1měsíc práce advokáta na plný úvazek), byl, dle mého, nesprávně zodpovězen. Ano, zaměstnavatel může od vlastního zaměstnance požadovat náhradu škody ve výši 4,5 násobku měs.mzdy. Proto se také někteří zaměstnanci sami soukromě pojišťují. Protože je to ale pro mnohé zaměstnavatele nedostatečné, sami zaměstnavatelé pojišťují své zaměstnance. Tak může učinit i ZČU a náhradu škody, která přesahuje 4,5 násobek mzdy zaměstnance, co ji způsobil, požadovat po pojišťovně. Proto mi přijde lichý argument, že smlouva s výhercem VZ "Rámcová sml. na poskyt.práv.služ. pro ZČU" je výhodná mj. proto, že "Budeme mít zajištěná rizika".

Ohledně VZ "Admin.profilu zadavatele", stále nevidím za onou administrací nic jiného, než kopírování dokumentů z mailu do webového rozhraní. Ve smlouvě s Tender Consulting se ve čl.III píše, že ZČU musí poskytnout spol. Tender Consulting veškeré potřebné materiály nejpozději den před zveřejněním VZ. Za 1 pracovní den přeci nelze provést důkladnou kontrolu obsahu dokumentace k VZ. Lze pouze zkontrolovat, zda je dokumentace po formální stránce kompletní. A to ZČU umí, vždyť používá ke zveřejňování VZ nástroj Softender (zcu.softender.cz). Případné pochybení lze daleko levněji (než za oněch 950tis Kč) pojistit přímo pojištěním zodpověd. zaměstnance, viz. předchozí odstavec.

Pro vyjasnění transparentnosti této VZ by bylo dobré zveřejnit průběh výběru dodavatele, tj. kolik dodavatelů bylo osloveno/přihlásilo se a jaké byly jejich nabídky. Není-li co skrývat, pak nevidím ve zveřejnění těchto informací problém. To byl, nemýlím-li se, návrh p.Kohouta.

V reakci na přispěvek p.Kohouta píše p.Gloser, že
"ZČU přibyla další povinnost  - vytvořit si ICT systém, provozovat ho..."
pokud vím, tak povinností je pouze zveřejňovat VZ v souladu se zákonem o VZ. Tj. netřeba vyvíjet vlastní, doposud necertifikovaný, ICT systém. Např. ČVUT, Ministerstvo průmyslu a obchodu atd. používají nástroj Gordion
https://www.egordion.cz který je (stejně jako Softender), na rozdíl od Allyconu, certifikovaným nástrojem.

http://www.portal-vz.cz/cs/Jak-na-zadavani-verejnych-zakazek/Elektronicke-zadavani-verejnych-zakazek/Seznam-certifikovanych-nastroju

Zakázka na právní služby aneb

Zakázka na právní služby aneb Rámcová smlouva = nemusíme odebrat ani za korunu

Cesta informace bývá velmi dlouhá a po cestě dochází k jejímu neúmyslnému či úmyslnému zkreslení či vytržení z objektivních souvislostí či naopak spojení do souvislostí zdánlivých.

V současném období jsme pořídili či pořizujeme nový investiční majetek ve výši bezmála 3 mld. Kč. V příštím programovacím období cílíme na přibližně stejnou částku.

Byl formulován jednoznačný požadavek od součástí na zajištění právních služeb zejména v průběhu realizace dodávek – řádné dodání, záruční lhůta, záruční a pozáruční servis, uplatňování náhrad a sankcí atd. (leží mimo gesci OVZ a OLP).

To platí i pro pracovně právní vztahy, které s příchodem významných zahraničních pracovníků a případných pracovně právních sporů s nimi, mohou dostat zcela jinou dimenzi, než na kterou jsme zvyklí. První takový případ již řešíme.

Problematika právních služeb je velmi přesahová a lze ji kategorizovat například na vnitřní legislativu, výkon práva v oblasti studijní, zaměstnanecké, ochrany duševního vlastnictví, pořizování a správy majetku či služeb, výzkumných a vývojových služeb, atd.

Legislativně dlouhodobě na ZČU platí, že za vznik smlouvy je odpovědný útvar či řešitel. Z tohoto pravidla byly vyjmuty smlouvy pro naše veřejné zakázky, které má od 1.1.2014 za povinnost zajišťovat ORA-OVZ, což bylo ze strany řešitelů přivítáno.

Zajištění právních služeb (jako jiných služeb) je možné provádět vlastní kapacitou či najatou kapacitou. Vždy však platí hledání optimálního vyvážení určitého mixu z hlediska efektivity, dostupnosti, flexibility a elasticity. Rovněž platí, že lze předpokládat proměnu názoru na způsob zajištění (interní a externí).

Rovněž platí, že interní služba je málo kapacitně flexibilní, na rozdíl od externí služby, která v případě rámcové smlouvy vytěsňuje riziko fixních nákladů nevyužité kapacity na externího dodavatele.

Například od původní praxe se vedení univerzity (po vzoru mnoha jiných veřejných institucí) postupně odchyluje od externího organizátora veřejných zakázek a přichyluje se k praxi vlastního oddělení pro organizaci veřejných zakázek. Toto opatření dokázalo zrychlit vyhlašování veřejných zakázek z 60ti VZ v roce 2012, přes 120 VZ v roce 2013 na 400 VZ v roce 2014.

Do toho všeho přichází přísnost Zákona o veřejné zakázce, která nás nutí plánovat a sčítat přes univerzitu.

Proto s péčí řádného hospodáře zastávám názor, že je správné

  • 1.    mít zajištěnou právní službu (stejně jako stěhovací, malířskou, atd. )
  • 2.    mít zajištěnou právní službu na delší období, neboť vztah klienta a advokáta je vztah důvěrný (a přeci jen jiný než vztah mezi zákazníkem a např. malířem pokojů) a při rychlosti soudních řízení žádoucí
  • 3.    mít zajištěnou právní službu ve stejném objemu jako v letech 2013 a 2014
  • 4.    mít zajištěnou právní službu s pojištěním poskytovatele (80 a 10 miliónů Kč)
  • 5.    Soutěží ve zcela veřejném otevřeném řízení získat poskytovatele právních služeb v režimu rámcové smlouvy, která umožní zcela pružné objednávání těchto služeb v případě vzniklých jednotlivých potřeb řešitelů či útvarů.

 

 

 

 Prosím položte si otázku, jak se budete chovat v případě, kdy budete právní službu potřebovat a nebudete si ji moci objednat, aniž by jste porušili zákon? Zastávám názor, že je lepší být připraven, mít zajištěno a nečerpat (a neplatit), než naopak.

 

 Když to shrnu: nikomu na stůl nepoložíme 20 miliónů korun

       Otevřenost a transparence - Přihlásit se může kdokoliv (s příslušnou kvalifikací)

       Efektivita a flexibilita - Zaplatíme jen co objednáme (např: objednáme si za 100 tisíc - zaplatíme sto tisíc)

       Zajištění rizika - Budeme mít zajištěná rizika (pojištění poskytovatele 80 a 10 miliónů Kč)

 Budete-li kdokoliv mít dotazy, přijďte a určitě si můžeme vysvětlit další detaily.

 

 13. 11. 2014 Hynek Gloser, Kvestor

 

Vážení diskutéři, ale

Vážení diskutéři, ale především vážení senátorky a vážení senátoři, uvažujte selským rozumem a položte si otázku, proč je při letošní volbě rektora/rky takováto hysterie. Kdyby na univerzitě bylo vše v (nejlepším) pořádku a paní rektorka řídila univerzitu tak, jak tvrdí, tak by se v podstatě nic nedělo a všichni by ji opětovně zvolili. Bohužel musím společně s Václavem Havlem pronést ono osudné „naše univerzita nevzkvétá“, neboť je prokazatelně a objektivně v horším stavu než před 4 lety.
Vážené senátorky a vážení senátoři, přečtěte si program paní rektorky, se kterým před senát předstoupila před 4 lety a porovnejte jej s realitou. Zjistíte, že paní rektorka nesplnila ze svých slibů téměř nic, samozřejmě kromě slibů, které dala některým senátorům, a to výměnou za jejich podporu.
Kdyby měla paní rektorka alespoň trochu sebereflexe, tak by nemohla opětovně kandidovat a přiznala by, že ve funkci selhala. Svým lpěním na funkci, vystupováním z pozice síly a pochybnými praktikami z politiky si akademickou obec včetně studentů nezískala (samozřejmě až na výjimky pochlebovačů z řad FPR, ostatní její herecké praktiky již prokoukli). Paní rektorka měla 4 roky příležitost (a to je dlouhá doba), aby všechny přesvědčila, že řízení a rozvoj univerzity zvládne.
Nebuďme naivní a nemysleme si, že v druhém volebním období bude paní rektorka plnit své sliby a předložený program, když tak neučinila v současném volebním období. Pokud současnému vedení dáte možnost dokončit to, co bylo realizováno v posledních čtyřech letech, pak místo univerzity zůstane „spálená země“. A že na této situaci má významný podíl pan kvestor, kterého si paní rektorka přivedla (výběrové řízení, které se na výběr kvestora uskutečnilo, snad ani nelze považovat za výběrové řízení), o tom myslím nikdo znalý věci nepochybuje.

Uplynulé volební období všechny přesvědčilo, že předcházející volba byla ze strany senátu omylem, který se samozřejmě občas stane. Senátoři teď mají možnost vše napravit. Pokud se tak nestane, tak se obávám, že nebude co napravovat. Pan kvestor s arogancí sobě vlastní možná rozpustí i senát Usmívající se, když mu bude stát v cestě. Vzpomeňte si na jeho vystupování na vědecké radě, kdy urážel váženého profesora, či na některých zasedáních akademického senátu. Jsem toho názoru, že je nejvyšší čas na změnu ve vedení univerzity, má-li být zachována její prestiž (pokud ještě nějaká zůstala) a má-li být schopna konkurovat jiným školám. Nahlédneme-li do hodnocení vysokých škol v uplynulých 4 letech, pak musíme se zármutkem konstatovat, že si naše univerzita ve všech směrech pohoršila. Kromě toho se zhoršila situace většiny zaměstnanců, pracovní atmosféra zhoustla, lidé se bojí říct vlastní názor a v neposlední řadě se významně zhoršilo hospodaření školy. Data o hospodaření univerzity a její ekonomické situaci jsou záměrně zkreslována a akademický senát nemá k dispozici objektivní a pravdivé informace. Nebo máme tuto situaci považovat za ony deklarované úspěchy, kterých bylo dosaženo pod vedením paní rektorky?
Děkujeme-nechceme-odejděte. Herecké výkony patří do Nového divadla.

Bývalému rektorovi Doc. Průšovi jeden diskutující vyčítá nákup budovy bývalého GŘ Škoda v Tylově ul., který se uskutečnil na samém konci jeho volebního období. Nevím, co o tomto nákupu přispěvatel osobně ví, ale je téměř veřejným tajemstvím, že o nákup této budovy měla čirou náhodou eminentní zájem tehdejší děkanka FZS (shodou okolností dnešní paní rektorka) a vytvářela na vedení univerzity potřebný tlak společně s panem Bernardem. Na to už možná tehdejší aktéři zapomněli.
Až někdo udělá pro univerzitu alespoň z části to, co v minulosti udělali pánové Průša a Ježek, tak potom může tyto pány kritizovat a napadat. Házet špínu při této příležitosti na doc. Ježka je více než ubohé. Pro ty, co by snad nevěděli či zapomněli, tak doc. Ježek má studenty dlouhodobě nejlépe hodnocené přednášky a navíc v předmětu, který není příliš populární.

Takže na závěr vážené senátorky a senátoři – nenechte se ovlivňovat či ohlupovat populistickými sliby či přísliby osobního prospěchu, zkuste zhodnotit situaci s chladnou hlavou a objektivně a zvolte do čela univerzity člověka, který Vám bude garantovat nejen akademické svobody, ale též transparentní hospodaření, které bude sloužit rozvoji univerzity a nikoliv zájmům osob, kterým blaho univerzity na srdci zcela určitě neleží. Rektor a rektorát má sloužit univerzitě, jejím jednotlivým fakultám, studentům, vědeckým pracovníkům a na tuto službu mu fakulty mají přispívat. Nesmí být samoúčelným subjektem - Otesánkem, kterého celá univerzitní rodina živí a on je postupně všechny sežere, protože je příliš nenasytný.

Zamyslete se, než uplatníte své výsostné právo volby! Ve Vaších rukou leží osud ZČU.

Reakce na anonym 13.11. 18:31

Zdravím všechny čtenáře i přímé účastníky této diskuse.

Dosud jsem na Dioné nikdy nereagoval, protože dávám přednost komunikaci z "očí do očí", ale nyní mi to nedá se nevyjádřit především na tvrzení anonyma, že cituji: "výběrové řízení, které se na výběr kvestora uskutečnilo, snad ani nelze považovat za výběrové řízení".

Z čeho tak, anonyme, soudíte? Byl jste snad při tom?

Já jsem byl členem výběrové komise a mohu potvrdit, že vše proběhlo zákonnou cestou, o čemž se lze přesvědčit ze zápisu z výběrového řízení.

Dávám si proto otázku, kdo mohl toto tvrzení napsat. Buď to mohl být zhrzený, nevybraný další kandidát nebo někdo, kdo chce pouze uškodit, pošpinit a tak klidně napíše lež.

Pokud vystoupíte z anonymity, tak si přijďte popovídat, rád Vám dám podrobnou informaci o průběhu výběrového řízení včetně doložení zápisem.

Moc ale nevěřím, že přijdete i vzhledem k nehoráznostem, které v příspěvku píšete. O to více mne zaráží, že citujete Václava Havla, pro kterého "láska a pravda vítězila nad lží a nenávistí".

Jaroslav Dokoupil, prorektor

Anonymovi z 13. Listopad 2014

Anonymovi z 13. Listopad 2014 - 18:31

aneb článek plný omylů neboť paní rektorka svůj volební program splnila !!!!

Pod jejím vedením se ZČU podařilo (mimo mnoho jiného)

·         zachránit fakultu právnickou,

·         pořídit  infrastrukturu VaVpI,

·         získat prestižní certifikát ECTS Labe,

·         uhradit ztráty a dosáhnout kladného hospodaření,

·         vyrovnat se s poklesem demografického vývoje a s tím souvisejícím poklesem příjmů základního příspěvku a dotací.

Není nic jednoduššího než si přečíst programové prohlášení paní rektorky z roku 2010 a srovnat jej se známými výsledky. Souhlasím s Vámi, že i já, mám na tomto výsledku určitý podíl.

Nemám ve zvyku nikoho urážet, natož abych na vědecké radě urážel váženého profesora!!! K práci doc. Ježka a doc. Průši jsem se vždy vyjadřoval kladně a obdivně. Rovněž tak činí paní rektorka, která nikdy nezapomene ve svých projevech, které se týkají strategie a projektů VaVpI, tyto dvě vážené osoby jmenovat, jako původce a hybatele.

Mám ve zvyku říkat pravdu a prosazovat svůj názor a opatření směřující k optimalizaci chování a plánovanému výsledku, i když jsou třeba nepopulární.

Proto se ostře na tomto místě, jako osoba odpovědná za hospodaření ZČU, ohrazuji proti Vašemu tvrzení, že data o hospodaření univerzity a její ekonomické situaci jsou záměrně zkreslována a akademický senát nemá k dispozici objektivní a pravdivé informace. Toto není pravda !!!! a musím se na tomto místě zastat dlouholetých pracovnic ekonomického oddělení a oddělení rozpočtu, které poctivě a s obrovským nasazením účtují ZČU a připravují reporty jak pro vedení ZČU tak pro AS a SR ZČU.

Rovněž lze konstatovat, že ekonomická situace ZČU, navzdory všem nepříznivým okolnostem, má stále rostoucí trend. Rovněž ekonomická situace pracovníků se nezhoršila, příjmy stále rostou. Patří zato dík a úcta všem poctivě pracujícím lidem na univerzitě.

Rovněž píšete, že se lidé na univerzitě bojí říci svůj názor. Já se s tímto při své práci na univerzitě nesetkávám, pokud vy ano určitě je třeba s tím něco dělat. Návod vidím v tom, jak to říká Václav Havel: „Porozumět si neznamená přizpůsobit se jedni druhým, ale pochopit navzájem svou identitu.“

 

13. 11. 2014 Hynek Gloser, kvestor

ECTS Label

ECTS Label  rozhodně není vstupenkou do elitního klubu a nevím, nakolik k němu přispěla činnost vedení univerzity. DS Label má ZČU od r.2009

http://eacea.ec.europa.eu/llp/support_measures_and_network/ects_dsl_en.php

Dovolím si doplnit Vase

Dovolím si doplnit Vase poznání . Univerzita obdržela v roce 2009 certifikát DS Label, který je dokladem, že anglicko-český dodatek diplomu naplňuje formálně i obsahově požadavky doporučené Evropskou komisí.

V roce 2012 pak univerzita obdržela certifikát ECTS Label ( certifikat, o kterém pan kvestor pise )Ten je nejprestižnějším evropským oceněním v oblasti terciárního vzdělávání. Je považován za doklad naplnění strategických cílů univerzity v evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání.

Anonym

Výrok Havla se jako návod k řešení popisované situace příliš nehodí, neboť "identita" je v kontextu daného výroku významově zcela jinde, takže tudy cesta nevede... Na Váš příspěvek se naopak velmi hodí jiný Havlův citát: "Fráze organizuje život, fráze vyvlastňuje lidem jejich identitu, fráze se stává vládcem, obhájcem, soudcem, zákonem." A když už je zde záliba v citátech, tak i současná situace na univerzitě se může charakterizovat dle Havlova výroku: "Naděje není to přesvědčení, že něco dobře dopadne, ale jistota, že má něco smysl - bez ohledu na to, jak to dopadne."

Pan doc. Čepička prezentuje

Pan doc. Čepička prezentuje ve svých vystoupeních, jak bude vést univerzitu ke zvýšení kvality výuky, přitom jako studijní proděkan FPE nedovedl vlastní fakultu, kterou by měl dobře znát, k odpovídající kvalitě. Podívejte se na výsledky pajdy v hodnocení kvality výuky, patří k nejslabším fakultám z hlediska hodnocení i z hlediska reakcí pedagogů, podívejte se kolik produkuje pajda nezaměstnaných absolventů, zeptejte se uvádějících učitelů na školách, kteří vedou současné studenty navazujícího studia učitelsví při jejich praxích na kvalitu studentů FPE, ..... Tento člověk hodlá dovést univerzitu k vyšší kvalitě???

Ještě jednou právní služby

 

Na minulém setkání paní rektorka uvedla, že si nepamatuje, že je vyhlášeno výběrové řízení na právní služby za 20 mil. Považuji to za nestandardní, že si takovou věc nepamatuje, když zakázku sama podepsala ………. Dokáže to paní rektorka vysvětlit? Nebo je zakázka za 20 mil. pod její rozlišovací schopnost? Ale hlavně k čemu potřebuje univerzita nakoupit právní služby za 20 mil, když má svůj právní odbor a odbor veřejných zakázek (který navíc před lety ani neměla ……)????? O to větší údiv se dostaví, když si přečtete zadávací dokumentaci ……. Univerzita zřejmě počítá s tím, že v budoucnu bude řešit desítky pracovněprávních a trestních případů …….. při jaké asi příležitosti??? Paní rektorka dle svých slov o zakázce neví, právní odbor ji nepřipravoval, kdopak je tedy tvůrcem, kdo má zájem na této zakázce? Může mi na to někdo odpovědět? Nejedná se o zbytečně utracené peníze? Všichni v této republice víme, že nákup externích služeb je ten nejlepší způsob jak vyvádět peníze z firmy, ze státního úřadu a zřejmě nakonec i z naší školy.

Možná se autor této zakázky nechal inspirovat dosavadní praxí týkající se poskytování právních služeb. Pan Volopich je na ZČU jako doma, zakázky utěšeně nabývají, výběrové řízení nevýběrové řízení …….. Mohl by někdo spočítat a zdůvodnit kolik se za poslední roky na externí právní služby vynaložilo peněz?? A hlavně jak to bylo potřebné??

Prosim muzete mi napsat

Prosim muzete mi napsat presne v jake minute pani rektorka toto rekla????  Dekuji predem. A proboha uz konecne jdete, zaklepejte na dvere a nechte si to vysvětlit at uz to pochopíte. To jsou porad jen tak strasne nepochopene , kuse informace. Uvidite, bude vam pak uz jasno a budete šťastnější. Vec je tak jednoducha, lehce pochopitelná. 

Tak tu čtu, že volba rektora

Tak tu čtu, že volba rektora je zastíněna nějakou válkou mezi CIV a kvestorem, že podle navrhovatelů kandidátů Ježek opět ve volbách intrikuje, což nedělá poprvé a že se politruci derou opět k moci. 1) Kvestor je mj. přímý šéf CIV. Takže né, že do toho nemá co kecat. Má! A s rychlostí služeb CIV jsem měla tu čest se vícekrát setkat. Frajeři a klídek. 2) Dřívější pan prorektor Ježek spolu s kvestorem Bulínem tvořili prakticky stínové vedení ZCU, protože zcela neschopný rektor o univerzitu nejevil zájem. Kdo podepsal onu barabiznu Tylovku a za kolik? Nebo neřešení problému s FPR - ostudou ZČU? No a tak si tu kvestor a prorektor (jak to má s lustrací?), dělali, co chtěli a zavedli systém klientelizmu. Z 90% za stávající stav mohou spolu s rektorem oni. Velmi mně vadí, víc než noví pracovníci, že bývalý rektor i kvestor pobírají za ten stav co způsobili, namísto kriminálu, od ZČU peníze. Ano, za kvestora Glosera je to rozdíl. Bulín na vše kašlal, zejména na nepopulární záležitosti. Věci odkládal (viz spisovka, zákon o veřejných zakázkách) ale Gloser chtěl věci dát do latě ihned. Konec hlubokému socialistickému spánku a klientelistickým praktikám, to nemůže být populární. Máme-li se udržet, musíme konkurovat. A k tomu potřebujeme mimo jiné stabilní provozní zázemí. Na rozdíl od pochybných minulých kvestorů, je pro mne současný kvestor s jeho manažerskými zkušenostmi zárukou. A pokud mu důvěřuje paní rektorka, důvěřuji také.

Pokus o obranu proti anonymovi

Na základě upozornění a prosby studentů reaguji na tento příspěvek, v němž jsem napaden v několika věcech.

Jmenuji se František Ježek a mám negativní lustrační osvědčení, které jsem musel nejméně 10 krát předložit rektorům a ministrům při jmenování do funkcí (děkan, předseda Rady vysokých škol, člen vědeckých rad, člen AS atd., a to i na jiných VŠ).

Neintrikuji, naopak jednám přímo a otevřeně. Oslovil jsem - jako člen AS ZČU mám tuto povinnost - řadu osob a prosil je, aby kandidovali na post rektora. Paní rektorku Mauritzovou uznávám pro mnohé, ale univerzita se nemůže tak snadno vzdát tří klíčových konkurenčních přednoistí, kterými jsou (byly):

a) vyspělý strategický management

b) transparentní, motivující a stabilní způsob stanovení rozpočtu (rozpisu příspěvku)

c) ve srovnání s jinými VŠ relativníě nižší náklady na správu univerzity a zajištění chodu její infrastruktury.

Prosím, to není jen moje stanovisko, to jsou zjištění mezinárodních i národních autorit z minulosti. Doložil jsem (v materiálech pro AS ZČU), že tyto výhody opouštíme.

Oceňuji, že paní rektorka a pan kvestor se k takovým podpásovým výrokům nesnížili. S pisatelem příspěvku se rád sejdu a předložím mu dokumenty, o které si řekne. Musí se ale ozvat a vystoupit tedy z mlhy.

Fr. Ježek

 

 

 

  Dovolím se jen stručně

 

Dovolím se jen stručně reagovat na příspěvek Fr. Ježka. Konstatování k uvedeným hlavním přednostem sice nejsou v příspěvku detailněji rozepisována, hovoří se v něm ale o tendenci jejich opouštění. Kladu si proto v této souvislosti řadu otázek. Např. proč a jak by k tomuto opouštění mělo docházet, když se naše univerzita stále hlásí a usiluje o naplnění svého dlouhodobého záměru na roky 2011-2015  a když dále participuje na formulování lokálních i mezinárodních strategií na následné období do roku 2020? V čem se za poslední dva roky tak změnila Metodika rozpočtu, že proces jeho stanovení začal být netransparentní, demotivující a nestabilní? A o které univerzity se ve zmiňovaném srovnání jedná, když jiné výsledky v celostátním porovnání hovoří v podstatě o opaku?

Josef Basl