Vybíráme nový notebook...

Kolik studentů na naší univerzitě potřebuje ke studiu počítač? Nejlepším řešením, zdá se, je notebook, ale do jaké míry se na něj můžete spolehnout? Vybrali byste si jinou značku? Lepší servis? Možná právě o prázdninách, kdy máte dostatek času na přemýšlení a hlavně instalaci nového softwaru, uvažujete o změně... Vězte, že já o tom také přemýšlím. Následující článek vám možná může poskytnout pohled, z jakého jste na výběr počítače ještě nikdy nehleděli.

Tak snad abych začala od začátku. S nástupem na vysokou školu jsem si pořídila, v té době malý a lehký notebook. Takový, o kterém se každé studentce zdá, protože se vejde i do kabelky. Jde totiž o 12" MSI orange. Nemá cenu uvádět celou značku, protože o to v tomto článku nejde. Změřím se na počet "návštěv"  v současné době jediného autorizovaného servisu v celé ČR.

Toto číslo totiž téměř dosálho neuvěřitelné hranice DESET. Nejprve nešlo ntb nabíjet ze sítě. To bylo ještě v pořádku - první oprava. Když mi ale za pár týdnů přestaly fungovat reproduktory, už jsem byla mírně znepokojena. Zárověň jsem měla vlastní vinou ulomený kryt, o kterém jsem prohlásila, že si ráda zaplatím nové. Jenže to mě asi technici dobře neposlouchali, protože mi za pár dní přišel zpět - sic s opravenými repráčky, nicméně stále s ulomeným víkem. Proto ntb opět cestoval do Strakonic. Jenže co se nestalo...? Byl v servisu celý měsíc a pak mi zavolali, že mi můžou kryt vyměnit jen za světle zalený. Ze srdce zelenou nenávidím, tak jsem řekla, že ještě měsíc počkám, než tento díl přivezou z Taiwanu. A za měsíc? Bezvadná zpráva - poslali jen várku černých krytů. To už jsem si rozčilená vyžádala číslo na vedoucího, kterého jsem později mohla právem nazvat Slibotechna s.r.o.. Dobrá, tentokrát se zadařilo a já dva dny před začátkem 3. semestru měla svůj počítač konečně zpět. Bez baterky! Takže jsem poslala celý balíček i s milým notebookem znovu do servisu, aby se mohli sami pokochat tou nádherou, když máte "přenosný" počítač - bez baterie. Pátá cesta do servisu ani se nenadějete.

Téměř celý půlrok fungoval bezchybně. Až do doby, než se začal přehřívat. Nešla na něm udržet ruka. To byl, dle mého názoru a názorů mých vyučujích na KVD, důvod, proč se mi poškodil displej. V místě, kde docházelo k přehřívání byla styčná plocha, kde se nejspíš roztavily krystaly. Je to jediné rozumné vysvětlení, neboť jsem odpoledne víko zavřela, protože jsem se notebooku opět nemohla dotýkat rukou, jak byl horký a když jsem večer počítač zapnula, viděla jsem tu nádheru. Nechala jsem však diagnostiku na lidech v servisu.

Dovezla jsem ho tam osobně, ještě ve vlaku jsem na něm pracovala, neboť skvrna na displeji nebyla nijak veliká (přibližně centimetr). Po setkání mého ntb se člověkem - odborníkem - už se na něm pracovat nedalo. Prasknul totiž celé LCD odhadem do třetiny. Pak se stalo pár neuvěřitelných věcí, kdy mi technik radil, jak vyzrát na prodávajícího. Že mám tvrdit, že k němu mám připojený monitor a proto můžu odstoupit od smlouvy atd. Pak mi ale řekl, že oprava mě vyjde na 3000,-. Krásné nemyslíte? Řekla jsem si proč ne, stejně si nechám vrátit peníze a koupím si nový. To jsem ale netušila, že mi ho pošle zpátky bez opravy. Tak už mírně nevrlá jsem poslala počítač zpátky po telefonu s vedoucím a s dopisem, že si žádám opravu. Ano, opravili mi ho. A poslali zpátky už za deset dní. Ale s fakturou na 5000,- a zprávou, že neuznávají reklamaci, neboť ventilátor nebyl poškozen tak, jak si mysleli.

Navíc mi ale přidělali ohromnou radost tím, že mi ho poslali ROZBITÝ. Ulomili mi kus krytu, který jsem před pár měsíci nechávala měnit, zdeformovali tlačítko pro vypínání displeje při zavření víka a co je na tom nejlepší... Notebook šel vynout a zapnout pouhým zatřesením. Vážně super. Tohle nikdo nemá. Tak následovala devátá cesta do Strakonic. Neúspěšná. Znovu jsem volala vedoucímu, který jen slibuje a nic nesplní. Pak za další den znovu s lehce výhružným tónem, který ovšem nezabral. Ani v případě, že jsem pohrozila, že napíšu oběma jednatelům firmy - prý se jich nebojí.

Tento článek píši s odstupem času. Nevěděla jsem už, co si počnu. Nebyla jediná páka, která by je donutila jednat. Proto jsem si našla na oficiálních stránkách kontakt přímo na hlavní servis v Nizozemí a na Taiwan. Napsala jsem dopis a když jsem si chtěla znovu ověřit adresu, narazila jsem náhodou na zastoupení MSI pro ČR a SK. Zavolala tam, napsala info email o celé této sáhodlouhé historii... A uvidí se, jak to dopadne.

Možná jsem vám tímto článkem ulehčila vybírání...

Aktualizováno: 
25. March 2010 (Celý den)
Váš hlas: Žádná Průměr: 1.9 (18 x hlasováno)

Komentáře

skvělé..a teď jsem u

skvělé..a teď jsem u posledního protokolu vrácení zboží z reklamace zjistila, že přeci jen s notebookem něco dělali. VYMĚNILI MI PROCESOR! sakra...to je podruhé..takže bezva jednání celé firmy

wtf? nepatří to snad do

wtf? nepatří to snad do nějakýho pc fóra?

http://www.das.cz/…i-strana.

http://business.center.cz/…s

Slečno Kubecová. Po třetí

Slečno Kubecová. Po třetí opravě máte nárok na výměnu notebooku, na čemž bych trval. Jinak máte teď asi tři možnosti. První je se skusit s nimi domluvit. (dobrá, ale pro formální správnost jsem napsa). Druhou možností je nacpat tuto zkušenosti se značkou, servisem do všech možných fór na internetu, psát do blogů atd. Třetí možnost je najít si soudního znalce http://www.znalci-komora.org/…m-znalcu.php a ten pokud vám prokáže, že není chyba na vaší straně, tak jít k soudu. Můžete následně žalovat druhou stranu i o náklady spojené s reklamacemi.

Jinak chápu vás, že máte vztek a prožíváte zklamání. Ale je nutné o tom psát na studentský server? Pokud neuvedete konkrétně servis a typ notebooku, tak vypovídající hodnota tohoto článku je pouze: Pozor na notebooky MSI a co všechno vás může potkat.

Pokud by článek byl varováním ostatních studentů před nějakými praktikami nějaké firmy, pak tu místo má.

Držím pěsti při reklamaci.

Ve Strakonicích to mohou být

Ve Strakonicích to mohou být dvě firmy: Reta Computers s.r.o. nebo Penta s.r.o., oboje se slovenským zastoupením jak manažerů, tak spotřebičů! Reklamace zásadně problémové, třeba i u baterie do Nokie 3310. Pozor na ně!

je to varování protože je to

je to varování protože je to jediný servis v čr... takže veškěré MSI notebooky jdou tam =o( . záruku jsem zkoušela uplatňovat ale vždy se vymluvili na to či ono... např. že větrák byl pouze zaprášený. ted zjištuji že mi měnili celý procesor. ten kdo nemá přehled o počítačích by na to nikdy sám nepřišel.. jak k tomu příjde třeba student práv který si MSI ntb koupí?

když si vezmu že notebook

když si vezmu že notebook může mít dejme tomu polovina studentů... navíc asi málokdo má na nějakej kvalitnější - tak si bude vybírat v té cenové kategorii jako já a kde jsou ntb MSI může to být slušné číslo... nepřeju jim aby museli kdy něco reklamovat...

nekupujeme Acer, BenQ,

nekupujeme Acer, BenQ, Fujitsu Siemens, Microstar(MSI), MIO, Panasonic, Sony, protoze to pak budeme vsichni psat clanky jako tady slecna, muzeme zkusit Toshiba, UMAX, pokud to chceme riskovat, ale nejlepe ASUS, DELL, Hewlett Packard, Lenovo, Apple. kdo si co chce rika, ja to vidim takhle!

Asus z tech spolehlivejch

Asus z tech spolehlivejch laskave vyskrtni… HP taky… jsou to sky vsech sr. Vseobecne plati ze musis koupit nejakou TOP radu (cenove nakladne) nebo smejda a pocitat s tim ze je na 2 roky (vcetne 2–3 reklamaci) a pak zahodit…

HP uz mam 3 kousky doma a

HP uz mam 3 kousky doma a vsechny jsou naprosto v pohode. Kupuju jen nejlevnejsi HP a pro studentku nebo studenta rozhodne staci.

ASUS musim potvrdit, že má

ASUS musim potvrdit, že má výbornej servis! A co víc, nechaj sebou krásně vorat:) Měl jsem průměrnej stroj za 20 tisíc, po roce 1. reklamace (vadný subpixely – výměna LCD, pískání – výměna desky), po dalším půl roce 2. (popraskaná mřížka chladiče vlivem tepla – výměna celého spodního deklu, mírně ohnutý mezerník – to mi nemuseli uznat, ale moc se mi to na oko nelíbilo, tak jsem to zkusil – výměna klávesnice), při tom mi v servisu nejspíš něco přivřeli do notesu, pač byla prasklá plastová krytka pantu → takže znova do servisu, což jsem bral jako 3. reklamaci (výměna celýho krytu LCD), ale je to docela sporný, možná to nemuseli uznat jako platnou reklamaci, nevim…no a pak už bylo těsně před koncem záručního období, tak jsem si řekl že by bylo dobrý to zkusit uhrát na 4. reklamaci a nechat si vrátit peníze, přeci jenom už bych za ty prachy koupil lepší stroj. Tak jsem to zkusil zase na mírně ohnutej mezerník, což byl, pak že trochu chrastí jeden reprák a pak to ještě nějak divně chroustalo při scrollování světlých webových stránek – všechno byla pravda, ale v případě jiných servisů by se mnou asi slušně vydrbali! Tak jsem jim rovnou napsal, že v případě uznání 4. reklamace chci vystavit dobropis a vrátit kupní částku. Co se ale stalo u Asusu jsem dost dobře nepochopil – celých 30 dní, který maj ze zákona na vyřízení reklamace se nic nedělo a poněvadž jsem na to zrovna neměl čas, tak jsem se až 50 dní po tom, co se nic nedělo dostal k tomu, že jsem jim napsal žádost o odstoupení od kupní smlouvy na základě § 19 zákona o ochraně spotřebitele, odst. 3 o dodržení 30-ti denní lhůty na vyřízení reklamace bez ohledu na výsledek reklamačního řízení. V cukuletu se ozvali, že byla potvrzena neodstranitelná vada (což mi neni jasný která?) a že se reklamace uznává, ať se obrátim na prodejce a ten mi vystaví dobropis. Nevim proč, ale odstoupit od kupní smlouvy se jim evidentně nechtělo, což mi bylo celkem jedno, halvně že jsem měl svý penízky zas v teple;) Takže Asus co se týče servisu, výborná, nemluvě o bezplatným odvozu i dovozu DPDéčkem;)

Jinak jsem to pak hodně

Jinak jsem to pak hodně dobře chytil a za pouhých 500 navíc k těm 20 000 jsem si pořídil MSI GX630X:) Za skvělý peníze nadupaná herní mašinka!! Zatim ho mám přes půl roku a všechno šlape jak má, tak snad to nezakřiknu…podle toho co tu slečna píše, tak by to u MSI asi nebylo tak snadný, ale na druhou stranu, člověk musí mít správnou dávku drzosti a umět se ohánět paragrafama, na to oni hodně slyší;) A hlavně, mě taky nikdo nešetří, takže já je taky ne:) Všechno co by se mohlo hodit, je tady: business.center.cz

Co se týče asusu a reklamace

Co se týče asusu a reklamace mohu jenom souhlasit. Reklamace z jejich strany jsou opravdu bezproblémové. Jeden den vypíšete formulář na webu a udáte kdy si má DPD přijet a druhý den je ntb pryč. Do 4 pracovních dnů byl většinou zpátky z opravy. Co se týče 4té reklamace mám stejnou zkušenost. U mě se jednalo pokaždé o stejnou závadu a pokaždé jenom vyměnili základní desku. Dycky do týdne bylo hotovo. U 4.té reklamace jim to ale trvalo celý měsíc a přesně jak psal Luter. Po 30ti denní lhůtě se ničemu nebránili a poslali peníze. Měl jsem řadu A6 a všichni (asi 4) spolužáci co si tuto řadu koupili taky s ní měli problémy. 2 jsme to stihli uhrát na vrácení peněz. zbylím se objevila 4tá závada až po záruce. Ale nové Asusi už prej jdou. Co se týče HP taky odchází. Kamarád kupoval asi za 35 dva roky zpátky a už je taky po čtvrté reklamaci. Já z toho důvodu zvolil nakonec Dell, kdy mě vyšel asi o 6k dráž než jiné NB v podobné konfiguraci(Stejně dobrou nikdo jiný nenabízel) a mám k němu 4letou záruku s tim že musejí přijet do druhého dne ke mě domu a na místě to opravit. Řekl bych že tento článek může dosti novým studentům pomoci si uvědomit, jak je výběr NB důležitý a že je dobré zjistit si co nejvíc informací

o dell si normální student

o dell si normální student může nechat zdát... ty ceny jsou pěkně vysoké.

20 tisic za notebook, ke

20 tisic za notebook, ke kterymu mi po tri roky v pripade zavady prijede druhej pracovni den technik, mi neprijde jako tak vysoka castka. Samozrejme zalezi, jakou vybavu pozadujes. Z.

Nevim jaké máš špatné

Nevim jaké máš špatné zkušenosti s MSI, ale ja osobně ho mam už víc jak tři roky, kamarád ho má taky a sestra si ho koupila novej nedávno. Všichni bez sebemenší závady! Neznam NIKOHO komu by tahle značka vadila, ale je to tvuj (pravděpodobně neověřenej) názor…

Fujitsu Siemens jsou jedny

Fujitsu Siemens jsou jedny z nejvyssich drzaku, co se notebooku tyce,pripadny servis bez problemu.. Jeste bych pripojil jako kvalitni znacku IBM, jinak s ostatnimi znackami souhlasim..

Milan: Pokud píše vlastní

Milan: Pokud píše vlastní zkušenost tak jsou asi ověřené ne? To že tobě neodchází je věc jiná. Může to být třeba problém těch kapesních ntb od MSI. Nebo jenom narazila na špatný kus. Hlavně ale poukazuje na hrozný servis a to ty jak si sám napsal nemůžeš posoudit, protože máš prozatím to štěstí a ntb ti šlape.

Aby se notebooky

Aby se notebooky nepřehřívali, je třeba čistit větráky od prachu… podle mé zkušenosti alespoň 1× za rok… otázka ale je, jestli tím čištěním člověk nepřijde o záruku, takže by si ho měl asi nechta vyčistit v servisu

Co pouzit jednou tydne

Co pouzit jednou tydne vysavac? :-)

Vysavačem přes průduch

Vysavačem přes průduch zdaleka nevyčistíš všechno, prach má tendenci se na lopatky dost pevně.

Trošku mimo název článku

Trošku mimo název článku ne??!!

Jen krapet;)

Jen krapet;)

Kupuji vyhradne DELL, HP.

Kupuji vyhradne DELL, HP. Pouzival jsem i Fujitsu Siemens, byl jsem spokojen, asi povedena varka, jinak jak jsem psal. Radsi nebudu mit prvotridne nadupany NTB, ale co je dulezite je jeho funkcnost, kvalita, servis apod. Tot muj nazor. Nyni jsem majitelen HP a nemuzu si opravdu stezovat. Mam ho pres 3 roky a kupoval jsem ho z ruky. Hodne zdaru!

myslím si že někoho, kdo

  1. myslím si že někoho, kdo občas jen tak zběžně zabrousí na fórum věnované počítačům, potažmo notebookům tento článek nepřekvapí. Je to běžná záležitost a abych řekl pravdu znám 2 lidi s MSI a obá s nimi mají problémy
  2. zavírat rozžhavený počítač je volovina která může napadnout snad jen ženskou – dámy snad prominou
  3. procesor vyměnili zřejmě proto, že se upekl :) (95° je pro něj smrtelných)
  4. vysávat větráček vysavačem? Humanista co? Není lepší cesta jak odpálit desku. hlavně že je v manuálu napsáno tučně, palcovým písmem nevysávat, zřejmě z rozmaru
  5. nelze srovnávat u HP business modely s paviliony – paviliony jsou na úrovni aceru, Compaqi DELLu a lenova; Fujitsu má business řadu taky kvalitní, holt se to nechce bezhlavě hnát za zbytečným výkonem
  6. nakonec by mne zajímalo, proč jste počítač zasálala do servisu osobně a ne přes firmu, která Vám ntbk prodala?

No par pripominek: Ano,

No par pripominek:

  1. Ano, moznost generovani napeti vetrackem, ktery je roztoceny vnejsi silou, tu je. Jeste jsem se ovsem nesetkal s pripadem, kdy by to desce uskodilo – ze by s tim navrhari pocitali? A v mem manualu nic takoveho ani nepisou.
  2. Srovnani Pavilionu, coz je jedna konkretni produktova rada, s Dellem a Lenovem, bych si odpustil. I u techto znacek zalezi na konkretni rade produktu – jestli je urcena pro business nebo home pouziti.
  3. Protoze je to u solidnich servisu rychlejsi zpusob?

Zkuste si připojit větráček

Zkuste si připojit větráček k multimetru a roztočit vysavačem…povedlo se mi z něj dostat půl voltu a to jsem se ani moc nesnažil, HP v manuálu toto upozornění má a již jsem viděl takto odpálený výstup na grafické kartě.

to je pravda, nicméně Paviliony jsou podle mého opravdu dosti orientovány na cenu a ne na kvalitu, ale je pravda že i SL nejsou nic extra.

Abych se přiznal já bych počítač poště nesvěřil, protože mi chybí svědci při zabalování a vybalování. Nedovedu si představit jak se pak hádat, že poškození nevzniklo až dalším užíváním, při osobním předávání je to jednoznačné, vyplní se protokol případně udělám fotky aby bylo jasné v jakém byl stavu a hotovo, to u pošty prostě nejde.

štěstí že máme na výběr mezi

štěstí že máme na výběr mezi poštou a ppl.. není to o nic moc lepší ale příjdou mi serioznější...

No to já mám s PPL teda jiné

No to já mám s PPL teda jiné zkušenosti, hlavně řidiče víc nerudné než běžné pošťáky… Ale samozřejmě jde o to, na koho zrovna narazíš

jj. Tak tak.

jj. Tak tak.

No vidite, ja reklamoval

No vidite, ja reklamoval Acer a prisel zpatky do tydne od odeslani s vymenenou grafikou novejsi revize, spokojenost. Nestalo to ani korunu, protoze se to zasila pres PPL a vsechno plati Acer :))))).

Pro slečnu autorku by s jejím

Pro slečnu autorku by s jejím přístupem při výběru notebooku bylo nejlepší koupit si ho v nějakém hypermarketu, kde jsou ve vyřizování reklamací a vracení peněz daleko vstřícnější .-)

Pekna diskuze se zkusenostmi

Pekna diskuze se zkusenostmi ohledne ntb se tu rozjela. Tak i ja prispeju. Vlastnim ntb DELL XPS 1330, notebook je to pekny, dostatecne vykony, ale. Kupoval jsem ho z anglie, takze jen s rocni zarukou, ktera mi po cca mesici vyprsela. po dalsich cca 3 mesicich mi odesla opticka mechanika a dozvedel jsem se, ze tyto Delly maji problem s graf. kartou, ktera se prehriva a odchazi. Na Dell support hot line ;-) jsem se dozvedel, ze za par penez jsem si mohl zaruku prodlouzit, ale ze ted me vymena mechaniky bude stat kolem 5000 Kc, ale na graf. kratu je zaruka prodlouzena na 5 let. Co z toho vyplyva? Notebook bez zaruky radsi nekupovat. A ani Delly nejsou takovy drzaci jak se zda. Co znam dalsi dva lidi co maji stejny model, tak jeden ho mel v oprave 2× a druhy 3×! Ale servis je bezproblemovy. Do tydne max. je vse vyrizeno. Ale to tu zaruku musite mit! Jediny notebook, se kterymi nejsou problemy jsou snad IBM vyssi rady. Ale kdo by mel cca 50k na notebook, ze.

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Štve vás opisování obrázku? Dioné nabízí přihlášení pod ORION loginem! Každý student ZČU má tedy automaticky konto!
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.